Strona główna > Uchwały > Rady Miejskiej > 2004 |
Uchwała nr XVII/106/04Rady Miejskiejz dnia 29 lipca 2004określenia trybu postępowania w sprawach o udzielenie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczeń oraz sposobu kontroli zleconego zadania.Na podstawie art. 118 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189 poz. 1851) w związku z art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska Chodecz
Uchwała nr XVII/106/04
Rady Miejskiej
z dnia 29 lipca 2004
określenia trybu postępowania w sprawach o udzielenie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczeń oraz sposobu kontroli zleconego zadania.
Na podstawie art. 118 ust. 2 pkt. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148, Nr 45 poz. 391, Nr 65 poz. 594, Nr 96 poz. 874, Nr 166 poz. 1611, Nr 189 poz. 1851) w związku z art. 18 ust. 2 pkt. 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) Rada Miejska Chodecz
Rada Miejska
uchwala, co następuje:
§ 1
1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji podmiotowi nie zaliczanemu do sektora Finansów publicznych następuje zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
2. Jeżeli zadania dotyczy innych zadań publicznych, niż określone w ustawie wskazanej w ust. 1, zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na zasadach określonych w niniejszej uchwale, na podstawie umowy.
§ 2
Ogólne kwoty przeznaczone na dotacje na finansowanie celów publicznych Miasta i Gminy Chodecz, realizowanych przez podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, określone są na dany rok w uchwale budżetowej Miasta i Gminy Chodecz.
§ 3
1. Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, ubiegające się o dotację z budżetu Miasta i Gminy Chodecz składają pisemne wnioski do dnia 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
2. Wniosek o przyznanie dotacji na realizację określonego zadania publicznego przedkłada się Burmistrzowi Miasta i Gminy Chodecz.
3. Wzór wniosku został określony w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
4. Do wniosku załącza się statut oraz aktualny wypis z rejestru sądowego lub innego.
§ 4
1. Przy rozpatrywaniu wniosku o przyznanie dotacji na realizację zadania publicznego bierze się pod uwagę:
- znaczenie zadania dla realizacji celów publicznych Miasta i Gminy Chodecz,
- kwotę wnioskowanej dotacji,
- możliwość wykonania zadania publicznego,
- ocenę wykonania zadań w latach poprzednich, np. terminowość, rzetelność i
prawidłowość złożonych rozliczeń.
2. Burmistrz Miasta i Gminy Chodecz może uzależnić rozpatrzenie wniosku od złożenia w ustalonym terminie dodatkowych informacji, wyjaśnień lub dokumentów.
§ 5
1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie pisemnej umowy.
2. Wzór umowy stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
3. Umowę zawiera się na czas oznaczony, nie dłuższy niż okres jednego roku budżetowego.
§ 6
Dotacja może być przyznana w formie:;
- refundacji poniesionych i udokumentowanych wydatków,
- zaliczek wypłacanych w formie transz,
- zaliczki jednorazowej w szczególnie uzasadnionych przypadkach.
§ 7
Podmiot dotowany zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji umożliwiającej przeprowadzenie kontroli wykonywania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.
§ 8
1. Podmiot dotowany jest zobowiązany złożyć rozliczenie zgodnie z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
2. Termin rozliczenia dotacji jednorazowych ustala się w umowie – przy dotacjach jednorazowych termin ten nie może być dłuższy niż do 31 grudnia roku budżetowego, natomiast przy dotacjach ciągłych najpóźniej do 10 stycznia roku następnego po roku budżetowym, w którym podmiot uzyskał dotację.
§ 9
1. Dotacje przyznane i nie wykorzystane w danym roku podlegają zwrotowi do budżetu Miasta i Gminy Chodecz.
2. Dotacje udzielone i wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem podlegają zwrotowi do budżetu Miasta i Gminy wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych w terminie do dnia 30 grudnia danego roku, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
3. W terminie do 30 marca po upływie roku budżetowego Burmistrz Miasta i Gminy Chodecz ogłasza na tablicy ogłoszeń Urzędu Miasta i Gminy Chodecz zbiorczą informację o udzielonych w roku budżetowym dotacjach, kwotach wykorzystanych dotacji i kwotach dotacji, co do których powstał obowiązek zwrotu.
§ 10
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Chodecz.
§ 11
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Załączniki do Uchwały Rady Miejskiej Chodecz Nr XVII/106/04 (11kB)
metryczka
Opublikował: Piotr Lepka (21 października 2004, 12:30:57)
Ostatnia zmiana: brak zmian
Liczba odsłon: 2424