string(14) "Rady Miejskiej" string(14) "Rady Miejskiej"

Uchwała nr XXII/132/05Rady Miejskiejz dnia 27 stycznia 2005uchwalenia budżetu Miasta i Gminy na 2005 rokart. 18, pkt. 4, pkt. 9, lit. d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001, nr 142 poz. 1591, zmiana Dz.U. z 2002r. Nr 23,poz. 220, Nr 62,poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, Dz.U. z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568,Dz. U. z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116 poz. 1203) oraz art. 122, art. 128, ust. 2, art. 134, ust. 3, art. 135, ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)

Uchwała nr XXII/132/05
Rady Miejskiej
z dnia 27 stycznia 2005


uchwalenia budżetu Miasta i Gminy na 2005 rok

art. 18, pkt. 4, pkt. 9, lit. d oraz pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001, nr 142 poz. 1591, zmiana Dz.U. z 2002r. Nr 23,poz. 220, Nr 62,poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, Dz.U. z 2003r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568,Dz. U. z 2004r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116 poz. 1203) oraz art. 122, art. 128, ust. 2, art. 134, ust. 3, art. 135, ust. 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (Dz.U. z 2003 r. Nr 15 poz. 148 z późn. zm.)


Rada  Miejska
uchwala, co następuje:

§ 1

1. Dochody budżetu  Miasta i Gminy na 2005 rok w wysokości    11 130 820,- zł,
w tym:
a) dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 1 026 550,- zł,
b) dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w wysokości 97 030,- zł,
c) subwencja ogólna w wysokości 5 125 295,- zł,
z tego:
- część oświatowa w wysokości 3 658 859,- zł,
- część równoważąca w wysokości 1 466 436,- zł,

d) środki programu SAPARD 1 608 823,-  zł.

2. Szczegółowy podział dochodów według źródeł powstawania zawiera załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2

1. Wydatki budżetu  Miasta  i Gminy  na 2005 rok w wysokości 10 610 560,- zł,
     w tym:
a) wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 1 026 550,- zł,
b) wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 97 030,- zł

2. W wydatkach określonych w § 2 pkt. 1 wyodrębnia się:
a) wydatki bieżące w wysokości 8 785 560,- zł,
     w tym na:
- wynagrodzenia osobowe w wysokości 3 938 140,- zł
- pochodne od wynagrodzeń w wysokości 809 320,- zł
- dotacje z budżetu w wysokości 88 300,- zł
- obsługę długu publicznego w wysokości 189 000,- zł
b) wydatki majątkowe w wysokości 1 825 000,-zł
     w tym wydatki na program SAPARD 1 675 000,- zł

3. Szczegółowy podział wydatków budżetowych w układzie działów, rozdziałów i paragrafów klasyfikacji budżetowej zawiera załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

4. Szczegółowy podział dochodów i wydatków (plan finansowy) zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami określonych w § 1 pkt. a) i § 2 pkt. a) zawiera załącznik nr 3 do niniejszej uchwały.

§ 3

W budżecie tworzy się rezerwę ogólną na wydatki bieżące w kwocie 80 000,- zł oraz rezerwę celową w kwocie 48 200,- zł z przeznaczeniem na odprawy emerytalne w oświacie.

§ 4

1. Ustala się nadwyżkę budżetową w wysokości 520 260,- zł, która zostanie  
    przeznaczona na:
- spłatę pożyczek i kredytów w roku 2005,  kwota 520 260,- zł

2. Ustala się:
- przychody budżetu w wysokości 63 627,- zł
- rozchody budżetu w wysokości 933 925,- zł.

Przychody i rozchody sklasyfikowane według paragrafów określających źródło przychodu lub rodzaj rozchodu zestawione są w załączniku nr 4 do niniejszej uchwały.

§ 5

Wykaz zadań inwestycyjnych planowanych do realizacji przez gminę w 2005 roku oraz wysokość nakładów inwestycyjnych określa załącznik nr 5 do uchwały budżetowej.

§ 6

Określa się limity wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne zgodnie z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.

§ 7

Określa się plan przychodów Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska:
- przychody w kwocie 12 030,- zł,
- rozchody w kwocie 33 500,- zł.
Plan finansowy funduszu stanowi załącznik nr 7 do uchwały budżetowej.

§ 8

Ustala się plan dotacji dla Miejsko-Gminnej Biblioteki w kwocie 88 300,- zł.

§ 9

Ustala się plan przychodów zakładów budżetowych  Miasta i Gminy  w łącznej kwocie 1 453 600,- zł oraz wydatków zakładów w kwocie 1 453 600,- zł – zgodnie z załącznikiem nr 9.

§ 10

Upoważnia się Burmistrza Chodcza do:

a) dokonywania zmian w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami i paragrafami w ramach poszczególnych działów klasyfikacji budżetowej, z wyjątkiem zwiększeń dotacji i wydatków majątkowych,
b) przekazania upoważnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w ramach działów klasyfikacji budżetowej w podległym jednostkach organizacyjnych gminy z wyjątkiem zwiększeń wynagrodzeń i wydatków majątkowych,
c) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w bankach nie wykonujących bankowej obsługi gminy.

§ 11

1. Ustala się maksymalną wysokość kredytów krótkoterminowych zaciąganych przez Burmistrza w roku budżetowym w kwocie 1 600 000,- zł, w tym na zadania realizowane przy udziale środków strukturalnych i spójności w kwocie 1 600 000,- zł.
2. Określa się wysokość sumy, do której Burmistrz Chodcza może samodzielnie zaciągać zobowiązania do kwoty 100 000,- zł.
3. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek, poręczeń i gwarancji udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym w łącznej kwocie 100 000,- zł.

§ 12

Określa się prognozę kwoty długu oraz jego spłaty na 2005 rok i lata następne – zgodnie z załącznikiem nr 12 do uchwały budżetowej.

§ 13

Zobowiązuje się Burmistrza Chodcza do przedstawienia pisemnej informacji o przebiegu wykonania budżetu miasta za I półrocze w szczegółowości uchwały budżetowej.

§ 14

Wykonanie powierza się Burmistrzowi  Chodcza.

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Uchwała
Uchwała

BUDŻET MIASTA I GMINY CHODECZ NA 2005 ROK (1664kB) pdf

metryczka


Opublikował: Piotr Lepka (8 lutego 2005, 12:47:29)

Ostatnia zmiana: Piotr Lepka (24 marca 2005, 10:29:09)
Zmieniono: Dodanie załącznika

rejestr zmian tej informacji »


Liczba odsłon: 2672